zondag 12 januari 2014

Eigen werk 8



landschap naar Valerius De Saedeleer olie op mdf paneel

Emmaatje januari 2014

Mijn oudste kleindochter, ditmaal met oog voor de kledij die ze toen droeg.
Het is olie op doek 20x20cm 4cm dik.  Mijn 21e werkje 25 jan 2014..


Mijn broer is op pensioen.  Omdat ik graag iets persoonlijks geef heb ik bovenstaand schilderij van hem en zijn vrouw gemaakt.  Een dubbelportret,  gisteren 18 januari 2014 afgegeven.  Ik plaatste hen beide voor een muur die nu jammer genoeg afgebroken is maar nog op Streetview te zien is.  Manipulatie van de werkelijkheid heet zoiets.


Laatst mocht ik een foto nemen van een goede vriend.  Hij heeft een 'karakterkop' zoals ze zeggen.  Ik maakte een tiental foto's tijdens het schilderen.  Soms met kunstlicht en soms met daglicht. Het is een werk: olie op doek 24x30cm.



Hier zijn de tussentijdse beelden.  Ik begon met een raster, de omtreklijnen, sepiakleuren en legde daarmee een ondergrond. Dan volgden de zwarte vlakjes, de grijze en als laatste de kleuren.  Als naar gewoonte schilderde ik met een mengeling van gebezigde kleuren de achtergrond.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten